METHODS OF USING AUDIO-VISUAL TOOLS IN THE DEVELOPMENT OF ORAL SPEECH SKILLS

Authors

  • Тешаева М.Ш. магистрант, Ташкентский государственный университет узбекского языка и литературы имени Алишера Навои, преподаватель, Президентская школа в г.Ташкенте
  • Хайдарова М.Б. студент, Ташкентский государственный транспортный университет

Keywords:

audio-visual method, communication, language acquisition, virtual classroom, oral skills.

Abstract

This article delves into the study of methods of developing students’ oral speech skills, especially methods of using audio-visual tools. Audio-visual method is regarded as combination of vision and sound which are very effective in foreign language learning. Furthermore, audio-visual tools, such as films, clips, TV show programs are of great significance in language acquisition and communication. Drawing on influential theories and methodologies, the study contributes to create effective teaching environment by developing oral speech skills of students.

References

Allwright, D. 1984. ‘The importance of interaction in classroom language learning.’ Applied Linguistics 5/2: 156.

Diane Larsen-Freeman and Marti Anderson. 2011. ‘Techniques & Principles in Language Teaching’. Oxford University Press.

Diane Larsen-Freeman. Language Teaching Methods. 1990. Teacher’s Handbook for the Video Series.

Brown, H. D., & Lee, H. 2015. Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy. Pearson Education.

Richards, J. C., & Rodgers, T. S. 2014. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press.

Jepson, K. 2011. Conversations and Dialogues in Action. Routledge.

Махмадиева, Г. (2021). Инновационные методы формирования у учащихся устной и письменной речи в процессе обучения русскому языку. Общество и инновации, 2(3/S), 84-89.

Махмадиева, Г. А. (2018). Злободневные проблемы в преподавании русского языка в условиях билингвизма. In Методика обучения и воспитания и практика 2017/2018 учебного года (pp. 82-86).

Махмадиева, Г. С. А. (2022). Технология обучения русскому языку как неродному средствами иммерсивных обучающих программ. Academic research in educational sciences, 3(4), 51-55.

Махмадиева, Г. (2021). Актуальная проблема обучения русскому языку как неродному в современных условиях образования в узбекских школах. Экономика и социум, (9 (88)), 532-538.

Махмадиева, Г. (2023). МЕТОДИЧЕСКИЕ ПРИЁМЫ ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ В ВУЗАХ. Молодые ученые, 1(3), 140-143.

Махмадиева, Г. С. А. (2023). ВОСПРИЯТИЕ СТУДЕНТАМИ УЧЕБНОГО МАТЕРИАЛА СРЕДСТВАМИ ЦИФРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ. Academic research in educational sciences, 5(NUU conference 3), 388-392.

Махмадиева, Г. (2023). Сущность и содержание иммерсивных образовательных программ при обучении русскому языку как иностранному. Общество и инновации, 4(2/S), 177-182.

Махмадиева, Г. С. (2023). ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ПРИМЕНЕНИЯ ИММЕРСИВНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ОБУЧЕНИИ РУССКОМУ ЯЗЫКУ. Ученый XXI века, (1 (92)), 62-67.

Абдуллаева, А. И. (2018). СОВРЕМЕННЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ. Экономика и социум, (11 (54)), 63-65.

Maxmadieva, G. S. A. (2020). THE PROBLEM OF FORMATION OF PUNCTUAL SKILLS IN SCHOOL STUDENTS. Theoretical & Applied Science, (6), 763-767.

Махмадиева, Г. С. А. (2020). ОСНОВА СИСТЕМЫ ЧАСТЕЙ РЕЧИ В РУССКОМ ЯЗЫКЕ. Интернаука, (7-1), 39-40.

Махмадиева, Г. (2021). Актуальная проблема обучения русскому языку как неродному в современных условиях образования в узбекских школах. Экономика и социум, (9 (88)), 532-538.

Downloads

Published

2024-01-08

How to Cite

Тешаева М.Ш., & Хайдарова М.Б. (2024). METHODS OF USING AUDIO-VISUAL TOOLS IN THE DEVELOPMENT OF ORAL SPEECH SKILLS. Молодой специалист, 2(21), 3–5. Retrieved from https://mspes.kz/index.php/ms/article/view/123